Commissie bezwaarschriften
Een onafhankelijke commissie adviseert het college van burgemeester en wethouders over bezwaarschriften.
U kunt een bezwaarschrift indienen:
- als u een beslissing heeft ontvangen van een gemeentelijk bestuursorgaan (gemeenteraad, het college van burgemeester en wethouders of van de burgemeester);
- als u belanghebbende bent bij zo'n beslissing en u bent het niet eens met het besluit.
In de commissie bezwaarschriften worden alle bezwaarschriften behandeld. Uitzondering hierop zijn bezwaarschriften op het gebied van de OZB, rioolrecht, overige gemeentelijke belastingen, personeelsaangelegenheden en bestemmingsplannen.
Hoorzittingen
De indiener van een bezwaarschrift wordt in principe altijd gehoord door de bezwaarschriftencommissie. Soms wordt er geen hoorzitting gehouden. Dat kan bijvoorbeeld wanneer de antwoordkaart niet is terug gestuurd of het bezwaarschrift buiten de termijn van zes weken is binnengekomen en een hoorzitting niets toevoegt aan het bezwaarschrift.
De hoorzittingen vinden om de 2 weken plaats op donderdagmiddag. De hoorzitting begint om 14.00 uur en per bezwaarschrift wordt maximaal een half uur uitgetrokken.
Agenda voor de vergadering van de bezwaarschriftencommissie op 23 januari, om 14.00 uur. De hoorzitting wordt gehouden in zaal Speuld in het Huis van Ermelo.
- 14.00 uur bezwaarschrift tegen besluit verplaatsingsvoorziening
- 14.30 uur bezwaarschrift tegen afwijzing aanvraag voor een gehandicaptenparkeerkaart
- 15.00 uur bezwaarschrift tegen het aanwijzen van een gehandicaptenparkeerplaats
De stukken die betrekking hebben op bovenstaand bezwaar, liggen - voor zover zij openbaar zijn – vanaf een week voor aanvang van de zitting voor belanghebbenden ter inzage bij het secretariaat.
Indien u van mening bent dat u belanghebbende bent bij een van de bovengenoemde zaken, dan kunt u zich aanmelden bij de secretaris.
Voor inzage van de stukken, het bijwonen van een hoorzitting en voor overige vragen over de agenda vragen wij u contact op te nemen met de secretaris van de commissie, mevrouw A. J. Geling. Zij is telefonisch bereikbaar op maandag, dinsdag en donderdag via het nummer 085 110 8212(Verwijst naar een telefoonnummer) en per mail via bezwaarschriften@meerinzicht.nl(Verwijst naar een e-mailadres).
Openbaar toegankelijk
De openbare hoorzittingen zijn voor alle belangstellenden toegankelijk.
De commissie voor bezwaarschriften geeft onafhankelijk advies aan het college van burgemeester en wethouders over de ingekomen bezwaarschriften.
Indien u van mening bent dat u belanghebbende bent bij een van de bovengenoemde zaken, dan kunt u zich aanmelden bij de secretaris.
Mocht u een zitting willen bijwonen dan verzoeken wij u om contact op te nemen met het secretariaat:
De samenstelling van de bezwaarschriftencommissie is als volgt:
- dhr. mr. P.C. de Goede (voorzitter)
- dhr. mr. drs. H. Maaijen (lid en plv. voorzitter)
- dhr. mr. V.L.S. van Cruijningen (lid en plv. voorzitter)
- dhr. mr. J. Buurman (lid)
- dhr. A.M. Dekker (lid)
- mw. mr. P.M. den Hartogh (lid)
- dhr. mr. G. Cornelisse (lid)
- mw. mr. M. Arens - Gommer (lid)
- mw. mr. drs. E. van der Zweep (lid)
- dhr. drs. E. ter Keurs (lid)
- dhr. mr. J.F. Penning de Vries (lid)
- dhr. mr. J.M.N. Packbier (lid)
- mw. B. Nota (lid)
Secretariaat: mevrouw mr. A.F. Walstra-De Rooij, de heer J.A. Zandvoort, mevrouw mr. P.V. de Lijster, mevrouw Y. Adam, mevrouw mr. I.E. van Duuren - de Jonge en mevrouw F.T.J. van Veluw.
Per hoorzitting zal niet de volledige commissie aanwezig zijn enkel de (plv) voorzitter en twee leden.