Adresonderzoek

  • U kunt een adresonderzoek aanvragen bij de gemeente als iemand:
    • Staat ingeschreven bij u, maar die persoon woont niet bij u.
    • Een briefadres heeft op uw adres en u kunt die persoon niet meer bereiken.
    • Een briefadres heeft op uw adres en u wilt uw toestemming voor het briefadres intrekken.
  • Een adresonderzoek kan aangevraagd worden door een bewoner, eigenaar, huurder of medebewoner van de woning.
  • De gemeente controleert dan of iemand op het adres woont dat in de Basisregistratie Personen (BRP) staat. Een adresonderzoek kan een aantal maanden duren.
  • U kunt direct online een adresonderzoek aanvragen.
  • Wilt of kunt u geen gebruik maken van het online aanvragen? Maak dan een afspraak met de gemeente.
Adresonderzoek aanvragen Afspraak maken

Nodig bij de aanvraag

  • Uw geldige identiteitsbewijs of uw DigiD als u de aanvraag digitaal doet.
  • Bewijs dat u de eigenaar of huurder bent van de woning. Bijvoorbeeld een koop- of huurcontract.
  • Als u weet om wie het gaat, geeft u ook de naam, geboortedatum en/of telefoonnummer van deze persoon door.