Melding en handhavingsverzoek
- Via een melding of via een handhavingsverzoek laat u weten of u ergens last van hebt.
- Of dat er naar uw mening regels overtreden worden.
Wat u moet weten
Hoe kunt u melden
Telefonisch 0341 56 73 21(Verwijst naar een telefoonnummer), via de e-mail gemeente@ermelo.nl(Verwijst naar een e-mailadres) of aan de balie in het Huis van Ermelo.
Dit kan anoniem. Aan de hand van de prioritering in het Integraal toezicht- en handhavingsbeleid bepalen we of er iets met uw melding wordt gedaan. Er volgt geen formeel besluit. Meldingen geven ons inzicht in de aard en omvang van de overlast.
Handhavingsverzoek
Op een handhavingsverzoek volgt een formeel besluit van het college van burgemeester en wethouders. Dat is verplicht. Een handhavingsverzoek dient u schriftelijk in. Het kan niet anoniem. U moet wel belanghebbende zijn bij handhaving van de wet- en regelgeving. Bent u geen belanghebbende? Dan nemen we uw verzoek niet in behandeling.
In het handhavingsverzoek schrijft u dat het gaat om een formeel handhavingsverzoek, uw naam, de datum en de omschrijving waar handhaving nodig is. Het handhavingsverzoek maakt deel uit van het dossier. Deze gegevens worden daarom ook bekend bij degene tegen wie het handhavingsverzoek wordt ingediend.
Na uw melding of handhavingsverzoek
In het handhavingsbesluit geeft het college aan of zij handhavend gaat optreden of niet. Bent u het niet eens met het besluit? U kunt bezwaar maken.
Wanneer het college besluit om tot handhaving over te gaan, start zij een handhavingstraject. De overtredingen moeten dan beëindigd of ongedaan worden gemaakt.